Pinsam glömska

Satt i godan ro på altanen och läste. Hade flexat ut och hunnit ta ett bad i sjön. Då. Telefonen ringer, det är minsta systern. Hon sa bara "Det är tisdag..." Mer behövdes inte för att jag skulle inse, att jag gjort det igen .Glömt av nåt jag bokat in. Skyllde på jobbet och stressen och fan och hans moster. Det är lugnt sa hon. Då kände jag mig ännu sämre. Än en gång bekräftades att jag är en självupptagen storasyster.Som inte kommer ihåg. Det blev ändå en bra kväll. Jag satte mig i bilen och susade dit, drack en kopp te och provåt hennes nygjorda marmelad.

Nedräkningen fortsätter.Tisdagen är över. Nu är det bara tre eller två dagar kvar. Beror på. Måste försöka skärpa mig i morgon så jag får gjort allt jag måste så kan jag vara ledig på fredag. Sen säger det svisch så är semestern slut och sommaren och hösten knackar på och sen är det jul igen......


Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits