Civiliserat?

TIllbaka till civilisationen efter en vecka på landet. Visserligen med ström, rinnande vatten men ändå på landet. Barnen konstaterade glatt efter att ha varit i den lokala handelsboden: "Här har de träskor, inga märkeskläder och mysbyxor - allihopa!" Hm... Jag, den kloka mamman, sa att det vore väl härligt att slippa dem kraven. De tittade på mig som om jag var ett fullkomligt UFO. "Här är jättebra på sommaren men.... "

Det har varit så skönt. Vi har bara ägnat oss åt livets väsentligheter: sovit länge, solat när solen visat sig, ätit och barnen har varit iväg och badat med jämna mellanrum. Maken har åkt till jobbet på morgonen, tyst som en mus, och kommit hem framåt kvällen. Som en riktig 50-talsfamilj.

Men nu är vi tillbaks i civilisationen och kan börja leva civiliserat igen. Vad ska vi ägna oss åt nu? Sova, äta osv. Dessutom har vi fler kanaler på TV:n :-)

Med andra ord: Semestern fortsätter.


Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits