Är tiden olika?

Nu känns det verkligen som om hösten närmar sig. Nyss var det vinter och  whoops så har nästan hela sommaren gått snabbare än jag hann blinka. Och sen är det dags att köpa julklappar och så är cirkeln sluten. När jag tänker på när jag var liten då var sommaren en ocean. Hösten en lång, grå vandring mot julen och vintern/våren var en massa långsamma passager med veckolånga lov som tomtebloss i väntan på att skolåret skulle ta slut och en ny ocean av sommarlov låg framför mig. Tiden måste ju ändå i princip vara lika lång som förr men idag säger det schvopp så är det ett nytt år. Sommaren som ju ändå är tre månader bara försvinner och hösten är visserligen fortfarande grå men rätt OK. För julen kommer ju och sen är det sommar igen. Visst är det annorlunda nu för tiden.

Så min fråga är om tiden kan vara olika? Vad är egentligen tid?


Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits